Diskuse
Matika a matura
Děkujeme za pochopení.
V83l66a19d39i45m63í94r 57B74l24a14ž81e70k
Na cca polovině vysokých škol se studenti s matikou setkají, češtinu budou potřebovat jen na několika specializovaných oborech. Nikdo nedokáže říci, jak se budou vyvíjet technologie, některé znalosti rychle zastarají a lidé se budou muset rekvalifikovat. Zatímco třeba nové technologie ve stavebnictví se naučí rychle, zanedbané základy matematiky již nedoženou.
J17a63n 10Ř50e74h38á33č16e85k
já bych to vyřešil šalamounsky - střední škola je završena státní závěrečnou zkouškou, s tím, že pokud tato obsahuje jazyk a matematiku, říká se jí maturita.
ono skutečně není nutné aby x% populace mělo maturitu
M18i95l56a60n 30B88í30l57e17k
Ale jak by to bylo s přijetím na VŠ? Stačila by ona státní závěrečná zkouška, nebo by byla nutná maturita? Popř. by si každá VŠ stanovila svoje podmínky?
Z65d76e94n93e35k 68M96a36r44e60k
pane Jeřábku, je možné, ze se někdy da dohromady parta politiků, kteří budou usilovat o zrušení výuky dějepisu? zduvodni to, že neni potřeba zatěžovat žáky znalostí průběhu bitvy u Nějaké Vsi.... na druhou stranu si nemyslim, že serialovy herec musí mít znalosti středoškolské matematiky, potažmo maturitu.... ja bych šel cestou "maturita z matematiky ano, ale různé obtížnosti " ta obtížnost by se mohla řešit s potenciálními vysokými školami.....
V96i16k10t58o37r 34Š86e46d83i32v69ý
Dnešní maturita z počtů ověřuje jen velmi málo nad znalosti ze základní školy - a se znalostí učiva ZŠ bylo možné snad všechny dosavadní maturitní testy z "matematiky" zvládnout.
Opravdu si myslíte, že by doklad o úspěšně absolvovaném středoškolském studiu měl dostat člověk, který nezvládl učivo ZŠ?
A otázka druhá - zatímco neznalost shody podmětu s přísudkem má na srozumitelnost projevu vliv jen výjimečně, neschopnost rozlišit, zda daný praktický problém mám řešit jako úměrnost přímou či nepřímou je zcela zásadní.
Proč tedy zkoušet z českého jazyka?
M52i25l37a97n 57B23í81l83e42k
Jestliže je dnešní středoškolská úroveň matematiky tristní, nemělo by se pak v první řadě zlepšit její vyučování? K čemu nakonec maturita z předmětu, který má (zřejmě) nízké požadavky, protože je obecně mizerně učen? A na faktu nekvalitní výuky se myslím shoduje dost odborníků...
No, čeština není jen pravopis nebo výčet děl klasiků. Měla by rozvíjet schopnost porozumění textu/mluveného projevu, resp. smysluplné útvary (psané i verbální) umět vytvářet. A pak je tu i jakási "meta" úloha, kdy jazyk plní roli jednoho ze základních atributů určitého společenství (v ideálním případě pak výuka jazyka může vést i k něčemu jako vlastenectví, nebo aspoň k určité nelhostejnosti k místu a společnosti).
J15i36r27k17a 48L15i74b22e37ň41s53k48ý
Souhlas, protože nemám "matematický mozek". Nevadí mi to, bavím se po svém a jak jsem poznal matfisáky - je s nimi nuda. Byl sjem už na gymplu zaměřený tzv, humanitně: literatura, čeština, dějepis a jazyky, psychologie - to mě bavilo, trpěl jsem naopak při geologii a vyšší matika, pokud byla, mi nešla a musel jsem se šprtat příklady, abych prolezl...M é psychologické vysvětlení touhy vnutit lidem matematické mozky je jednoduché - někdo vymyslel, asi matematik, že se ekonomická situace téhle země zlepší, když budou všichni líp počítat. Podle mých zkušeností za 30 let kapitalismu bych řekl že problémy země tkví v bezcharakternosti mnoha lidí, kteří šli do podnikání, aby zbohatli, ale klidně přitom okrádali stát i své bližní. Za Nečasovy vlády byla každý týden odhalená korupční aféra (rozkrádaly se miliardy nebo aspoň stamiliony). Samozřejmě mn oho zůstala skryto a utajeno... Výsledky české povahy vidíme např. v exekucích - exekutorech, to je zavádění novodobého feudalismu: platit musí i děti, což je klasický feudální prvek. To při žvanění o civilizaci, pokroku a liberalismu nikomu nevadí. Problém je v národu a ne v matematických mozcích. Resume: matika nikoho nezachrání a měla by být volitelný předmět, dokonce si myslím, že je jedno z čeho lidi maturují - česky by totiž v 19 letech už dávno měli umět.
M93a71r18i78e 18T46o29m36š43í52č46k34o46v23á
Můj syn je nadaný na matematiku, proto jsme všichni předpokládali, že ji půjde studovat. Nakonec prohlásil ve čtvrťáku stejnou větu, jako jste napsal Vy, tedy že tam jdou samí suchaři a dělal tělocvik a zeměpis na přírodovědné fakultě. Co se však nestalo, na kolejích byl s matikářem, dodnes je jeho nejlepší kamarád a že si spolu studentská léta užívali, to je z jejich vyprávění patrné.
Uběhl nějaký rok a dělal aplikovanou matematiku a teď si dodělává matematiku pro zvýšení aprobace, teda svému osudu neutekl a že by byl suchar, on sportovec, to se také říci nedá, to jsou spíš lidé jednosranně zaměření, kteří svůj obor žerou.
- Počet článků 63
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1107x