Diskuse

Jeden hudební

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J76a31n 20P54r19a71ž87á91k

18. 10. 2022 21:11

R^Má rocková duše se cítí potěšena.

1 0
možnosti
MB

M77i62l30a83n 66B12í72l10e97k

18. 10. 2022 19:03

Pěkné připomenutí. Já bych do onoho vývoje rockové muziky přece jen něco přiřadil. Ze 60. let hlavně velvetovskou "větev". V 70. letech měl zas ohromný dopad nástup punku. Nejen hudebně, ale hlavně myšlenkou, že člověk může zkusit hrát, i když umí pár akordů. V 80. letech pak (jen podle mě samozřejmě:-)) bylo pro další posun rocku důležitější to, co vyrostlo na troskách (post)punku (a mísilo se třeba s vlivem zmíněných Velvetů - jako např. u Sonic Youth) a našlo často útočiště u nových malých vydavatelstvích (třeba Pixies u 4AD, My Bloody Valentine nebo Primal Scream u Creation Records).

1 0
možnosti
JV

Ale jo, jen bych si dovolil nesouhlasit s tím, že metal začal na konci sedmdesátek s Motorhead v čele. Ten začal už začátkem 70. let s Black Sabbath v čele 🙂

1 0
možnosti
Foto

Chápu, ale když oni ti Sabati (aspoň ti klasičtí na začátku) byli vždycky spíš takový ten heavy/stoner rock, ačkoli jsou uváděni jako heavy metal. Já měl na mysli spíš rychlejší věci a zejména počátky NWOBHM apod. R^

0 0
možnosti
MP

Zajímavý výběr. Ale, asi je to dáno věkem, docela mi tam chybí (mluvíme-li o vlivu na vývoj rockové muziky) např. Led Zeppelin nebo Emerson, Lake and Palmer, či Black Sabbath :-).

1 0
možnosti
Foto

Jasné, já jsem je pouze zmínil, ale jak jsem psal, nešlo o žádný vyčerpávající seznam, nýbrž o alba, která nejvíc oslovila mě. Ovšem věk tady zase takovou roli nehraje – vezměte si ty Floydy nebo Párply... :)

1 0
možnosti
  • Počet článků 63
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1107x
Nezávislý pozorovatel šumu světa

Seznam rubrik